Kindle

18 października 2012 w 01:55

Kindle zamiast podręczników w szkole? Amazon znów o krok przed konkurencją

Nie ma wątpliwości kto dziś odpowiada za kierunek rozwoju e-czytelnictwa na świecie. Amazon po raz kolejny udowadnia, że nikt tak jak oni nie zna potrzeb tego rynku.

Firma z Seattle  poinformowała właśnie o swojej najnowszej, darmowej usłudze: Whispercast for Kindle. Jest to platforma skierowana przede wszystkim dla jednostek edukacyjnych, ale nie tylko, która pozwala w łatwy sposób zarządzać większą ilością urządzeń Kindle w szkole, firmie czy jakiejkolwiek innej organizacji z poziomu łatwego w obsłudze panelu administracyjnego.

Możliwości nowej usługi rozwiążą sporo problemów, które do tej pory mogły mieć instytucje, a właściwie ich jednostki IT, zarządzające większą ilością urządzeń udostępnianych uczniom czy na przykład pracownikom danej firmy, gdzie korzysta się z Kindle.

Najważniejsze funkcje Whispercast:

  • zarządzanie nieograniczoną ilością czytników Kindle z poziomu jednego panelu administracyjnego;
  • masowa konfiguracja i rejestrowanie urządzeń bez konieczności robienia tego na każdym z osobna ;
  • możliwość ustanawiania haseł, kontrolowania dostępu do Internetu oraz blokowania konkretnych urządzeń;
  • udostępnianie treści (ebooki, dokumenty etc.) na wszystkie lub wybrane urządzenia;
  • organizacja użytkowników w grupy (klasy szkolne, etc.);
  • możliwość masowego instalowania aplikacji z Amazon Appstore.
Szczegóły projektu w krótkim materiale filmowym:

Krok przed konkurencją

Firma Jeffa Bezosa po raz kolejny pozostawia konkurencję w tyle. Co prawda Barnes&Noble stara się podejmować podobne działania na amerykańskim rynku, jednak to Amazon pokazuje konkretne rozwiązanie odpowiadające na zapotrzebowanie tego segmentu rynku.

Dave Limp, wiceprezydent, Amazon Kindle:

“Setki tysięcy uczniów i studentów na świecie korzysta z Kindle. Dziś, przedstawiamy Whispercast – darmowe rozwiązanie dla szkół i biznesu, pozwalające zarządzać tysiącami Kindle i bezprzewodowo dystrybuować ebooki i dokumenty ich użytkownikom. Organizacje mogą także projektować programy “przynieś swoje urządzenie” w szkołach i miejscach pracy, pozwalające ich użytkownikom korzystać z oferowanych treści na ich prywatnych e-czytnikach Kindle, Kindle Fire oraz innych tabletach z zainstalowaną aplikacją Kindle”

Czy e-czytniki w szkołach to pomysł dobry? Trudno o inną opinię. Technologia w życiu młodych ludzi jest dziś tak mocno obecna, że zwykła, papierowa książka, zaczyna powoli odstawać od rzeczywistości, w której żyją. Wiedzą o tym uczniowie, zaczynają sobie zdawać z tego sprawę nauczyciele, a Amazon dobrze wie czego jednym i drugim potrzeba.

Jeśli weźmiemy pod uwagę zbadany i udowodniony fakt, że dzięki e-readerom czytamy więcej, to pytanie nasuwa się samo: jak długo jeszcze będziemy musieli przekonywać ludzi odpowiedzialnych za edukację w Polsce, że to jest kierunek, w którym warto podążać?

 

Nie przegap żadnego wpisu

4 komentarze

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *