Na rynku

5 grudnia 2012 w 23:10

Bundle w Helionie, czyli papier i bajty w mariażu

Helion uruchomił dzisiaj promocję, która ma spopularyzować ideę tzw. bundli i sprawdzić, czy jest zapotrzebowanie na tego typu produkt.

Zestawy „PLUS”, składające się z książki drukowanej i jej elektronicznej wersji będą sprzedawane w księgarniach Helionu przez najbliższe 10 dni. W ofercie jest ponad 600 tytułów, co jak na polski rynek jest liczbą niemałą.

Cała akcja polega na tym, że przed zakupem danej pozycji, na przykład w Ebookpoint.pl, będziemy mogli zdecydować w jakim formacie chcemy książkę otrzymać. Może to być ebook (multiformat), wydanie papierowe lub pakiet „PLUS”, czyli druk i wersja elektroniczna w zestawie.

Oczywiście w naturalny sposób nasuwa się pytanie o ceny. Najtańsza – co dziwić nie powinno – jest wersja cyfrowa. Kosztuje średnio o 8-10 zł taniej od druku. Pakiet obydwu tych formatów jest z kolei tylko nieco droższy od samego wydania papierowego. Tak wygląda to na konkretnym przykładzie:

Zrzut ekranu pozycji książkowej w ebookpoint

Najtaniej kupić… audiobooka.

Grzegorz Schwarz z Helionu tak tłumaczy pomysł i decyzję o wprowadzeniu świątecznej oferty bundli:

Coraz częściej czytelnicy pytają o dostępność drukowanej i elektronicznej wersji. Wyszliśmy im naprzeciw łącząc w jednym pakiecie zalety tradycyjnej książki i eBooka. Najważniejszą wartością książki jest przecież jej treść i zawarta w niej wiedza, sposób przekazu i przyjemność lektury. To jak czytelnik korzysta z książki, jest wyłącznie jego decyzją. Książka ma służyć, pomagać i bawić, ma też być wygodna.

Ciekawostką jest fakt dosyć pomysłowego promowania całej akcji przez Helion. Na stronie Ebookpoint dostaniemy ciekawy pomysł na wykorzystanie takiej promocji:

„Decydując się na zakup Pakietu PLUS (Druk PLUS eBook) możesz obdarować również siebie! Podziel się pakietem: niech tradycyjna książka trafi pod świąteczną choinkę, a jej elektroniczna wersja do Twojej Biblioteki w Ebookpoint.pl! Prosto, skutecznie i z zyskiem dla Ciebie!”

Wcześniej z podobną inicjatywą wyszło Virtualo i Empik jednak na znacznie mniejszą skalę. Obydwie firmy już zapowiedziały kontynuację projektu i stopniowe poszerzanie oferty. Czy pomysł sprzedawania ebooków i książek papierowych w zestawach przyjmie się także w Helionie? Odpowiedź na to pytanie poznamy zapewne wkrótce.

Promocja potrwa na razie do 14.XII. Więcej informacji na stronach poszczególnych księgarni: helion.pl, ebookpoint.pl, onepress.pl oraz sensus.pl.

Nie przegap żadnego wpisu

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*